Skip navigation

Tag Archives: sahabat

DSC_5867

hidup tidak semudah yang dirancang.

sebaik mana pun perangcangan yang dibuat, takdir menentukan sebuah jalan yang lebih sukar sebagai dugaan.


adoi. penat sudah aku asyik mengeluh dengan takdirku. mak kata xelok asik mengeluh.tu tanda orang tak bersyukur pada rezki Allah. tapi aku bukan mengeluh sebab xbersyukur. aku cuma hairan, kenapa semua benda nih menimpa aku dari dulu? kat mana-mana aku pegi mesti ada benda macam ni jadi. aku jadi tertanya, apa salah silap ku? (mmg la aku banyak dosa tapi apa yang buat aku smpai jadi begini?)

tika ini tiada lain yang aku harapkan selain tuhan berikan aku petunjuk apa yang patut aku lakukan. aku xmahu ulang kesilapan sama yang aku da lakukan tahun-tahun dahulu. kalo boleh, aku xmahu ada langsung perasaan benci, marah, iri hati dalam diri. tapi keadaan sekarang memaksa aku untuk berperasaan begitu. namun aku cuba sedaya upaya untuk melawan karenah nafsu. ujian ramadhan agaknya. ternyata nafsu aku ini memang tidak senang untuk diikat, sebab setan pun takde skang, jadi aku hanya tinggal untuk melawan nafsuku sendiri.

serius, aku sayangkan semua orang sekarang. sebab, semuanya family aku kat sini. walau tiap2 malam aku menangisi apa yang terjadi, aku masih sayang semua. lantakla apa anggapan sekalipun yang korang mahu lemparkan kat aku, aku tetap akan sayang korang. serius xtipu. kalian ku gambarkan seperti objek dalam foto diatas. menyala dalam gelap menemani diriku yang juga gelap.

kepada kalian, aku pohon maaf atas segala kesilapan yang aku pun xtahu apa benda sbenarnye yang silap.

.aku yang dalam rasa kelabu.

Advertisements

Mariam!!

&

Abyan!!


HAPPY [BELATED] BIRTHDAYYYY!!!


oleh sebab birthday korang dekat2 so aku tunggu biar lepas dua-dua orang baru postkan. huhu. jimat masa + tenaga + electric weyh. :p

DSC_3936

DSC_4498

abyan + mariam = abriam.